vrijdag 19 oktober 2012

Middagje Utrecht: Dubbeldekkers en Prosecco

Hoera! Eindelijk was het dan donderdag en begon ik aan mijn grootste reis naar Utrecht. Ik had al helemaal opgeschreven hoe laat ik waar aankwam en welke trein op welk spoor ik dan weer moest hebben, aangezien ik moest overstappen. Ik voelde me net een klein kind in die trein. Boven in de dubbeldekkertrein met gratis internet en dat allemaal, om naar de ShopUp Fashion & Sample sale te gaan in Utrecht.


Mijn grote reis begon om 14:31 in de lokale trein naar Arnhem. Hier reis ik eigenlijk altijd omdat ik ook in Arnhem naar school ga. Niks nieuws dus. Vrolijk kwam ik aan in Arnhem en ging ik opzoek naar de trein naar Utrecht Centraal. Huh? Spoor 11 ging naar Schiphol.. Maar.. ik moest die naar Den Helder en die kwam pas 15.29 in plaats van de 15.17 die ik gepland had. Mindfuck. Maar toen zag ik dat de lieve trein naar Schiphol ook in Utrecht Centraal stopte. Gelukkig maar. Ik kwam daar aangelopen en ging eigenlijk meteen de eerste plek zitten die ik vond. Onderin, bij een prullenbak, die stonk als de neten. Zou ik het doen? Ja.. Ik ging gewoon naar boven en vond daar een plaatsje. Ik voelde me net een basisschoolkind dat boven in de bus wilde gaan zitten. Maar ik was geen basisschoolkind, ik ben bijna volwassen. En voor volwassen mensen bestaat er internet in de trein. Hoera! Even snel *kuch* Facebook checken en mensen irriteren met mijn tweets. Er hing ook zo'n beeldscherm, die liet zien waar en hoelaat de trein allemaal aankwam enzo, superhandig.

Ik had met mijn vriendin afgesproken op Utrecht Centraal, bij Starbucks. Okay, Starbucks. Ik kom daar dus aan, ga met de trap omhoog. Ja. Grappig hoor, zoek Starbucks. Utrecht Centraal is echt húge in vergelijking met Arnhem. Een Free Record Shop, een Rituals winkel, de Broodzaak en ook een Starbucks. En druk dat het was jongens. Later kwam ik er achter dat er twee Starbucks zaten op Utrecht Centraal, niet eens 100m van elkaar af. Maar we hebben elkaar gevonden en zijn via Hoog Cathrijne, een winkelcentrum dat vast zit aan het treinstation, Utrecht ingelopen. 

  Man, wat is Utrecht een heerlijke stad zeg. Al.die.winkels. Maar nee, ik had geld bij me voor de ShopUp en niet voor andere winkels. Eerst haalden we nog even iets te eten en toen gingen we naar de Janskerk waar we buiten nog even hebben zitten wachten omdat we aan de vroege kant waren. Netjes werden er van die poortjes neergezet met van die zwarte slingers ertussen en om 5 uur stond er al een kleine rij. Toen gingen we erbij staan om vervolgens een minuut of 5 later, ons te melden bij de 'balie' en toen mochten we naar binnen toe. Ik heb helaas geen foto's gemaakt van in de kerk.

In de kerk kwam je binnen en links en rechts en voor je was alles bezaaid met kledingrekken, stampvol met kleding. Een gedeelte ervan was een verkoop van tweedehandskleding van bloggers. Ook hingen er wat zelfgemaakte kledingstukken en kettinkjes enzo. Schattig!

Daarnaast had je dus ook de grote merken met hun Sample Sale. Mmm. Er zaten leuke jeans tussen maar allemaal maatje 27. Jongens! Daar pas ik dus echt niet in. Nou dat was dus al erg jammer. Verder kijken dan maar. Een leuk gekleurd vest, ook nog €50 euro.. Nee sorry maar dat vond ik ook te duur. Zo was dat eigenlijk met alles wel. Superleuke jurkjes allemaal, maar ik draag nooit jurkjes. Heel veel dingen waren heel erg oudbollig of gewoon té. Te veel frutsels en dingetjes en gewoon, voor mij, niet draagbaar. Ook was het allemaal nog erg duur, voor een sale waarbij je 50 tot 80% korting krijgt. Erg jammer.

Ik vond het dus nogal tegenvallen, om iets over 6 stonden we al weer buiten de kerk. Toen liepen we nog even Utrecht in, om daar een paar winkeltjes in te gaan. Het enige wat ik heb gekocht, zijn een paar oorbellen bij de H&M en verder niet. Het was nogal druk in de stad en er was zoveel te zien maar we moesten al weer optijd naar huis.

Het was wel een leuke ervaring opzich, om te zien wat er allemaal is enzo en om eens een keer in Utrecht geweest te zijn, maar daarnaast. Nah.. Ik vond de merken niet echt jong en modern. Wat ik wel heel erg leuk vond, was de 'Sexy Mannen Paskamer'. Oftewel, twee kledingrekken die een soort van beschut hoekje zouden moeten bieden voor mannen om kleding te passen. Een soort van beschut hoekje dus niet. Je kon er gewoon lekker opkijken, mannen zonder shirt enzo. Het oog wil ook wat he ;)


1 opmerking: