dinsdag 25 juni 2013

Mijn wondermiddel tegen een droge huid

Heb je ook altijd last van een droge huid? Krijg je je make-up maar niet mooi omdat je in de spiegel ziet dat er velletjes door je foundation komen? Heb je al allerlei crèmes, serums en scrubs geprobeerd om je huid weer een beetje op peil te krijgen maar niks helpt? Ik heb éindelijk de oplossing gevonden voor een droge huid, ceramide crème!


Vaak kreeg ik het te horen. "Sharity, ik zie allemaal velletjes," En ja hoor, hoe goed ik ook nog met een hydraterende dagcrème had gesmeerd, altijd weer die verdomde velletjes. Alle make-up er maar weer afgehaald, de boze plek een beetje gescrubd, weer opnieuw een goeie crème erop en opnieuw make-up. Maar het hielp niet. Scrubben, maskers en verschillende soorten crème, ik kwam  er niet meer uit. Ik moest gewoon hopen dat ik geen bad-face dag had, om het zo maar te noemen.

Toen ik een keer met mijn moeder in de stad was, had ze van de GW een bon, korting op een of andere vochtinbrengende crème. Een klein potje ceramide crème, de verkoopster zelf had het nog nooit gebruikt, maar zei dat de mensen die het kochten, vaak terug kwamen voor grote potten. En ik snap haar. Thuis, na het douchen, ging ik het gebruiken. Het was een fijne crème die goed aanvoelde. Nadat ik hem iedere dag gebruikte, merkte ik het gelijk. Geen velletjes meer! Maar hoe zit dat nou?

Ik ging op internet zoeken naar ceramide crème en de werking er van. Als je een droge huid hebt, kan dat dus op twee manieren. Je kunt een vochtarme huid hebben, deze huid is herkenbaar door een trekkerig gevoel. Je huid is niet in staat om voldoende vocht op te nemen waardoor de huid jeukerig en trekkerig aanvoelt, vaak na het douchen.
Maar je kunt ook, waar ik dus last van heb, een vetarme huid hebben. Je huid bevat te weinig vetten, waarvan ceramide er een is, waardoor een schilferige huid ontstaat. 

Ceramide crème is dus de oplossing voor mijn vetarme huid. Ik merk het verschil echt. Ik zie geen velletjes meer bij mijn T-zone en mijn huid is nu zelfs een beetje vettig. Ik vind het geweldig, als ik mijn make-up had gedaan en die velletjes niet kon wegwerken, voelde het toch altijd onverzorgd. Maar nu ik de ceramide creme gebruik, heb ik niet eens meer een dagcrème nodig.

Ceramide crème is verkrijgbaar bij GW en voor een potje van 50gram betaal je €9,95. Let er op dat er in de crème natuurlijke ceramiden zitten en geen dierlijke ceramiden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten