maandag 15 oktober 2012

Beauty over de grens

We hebben allemaal wel gehoord over de beauty walhalla's in Duitsland. De drogisterijen met grote assortimenten aan make-up en allerlei verschillende merken. Ik woon dicht bij de grens, lucky me, dus ik ging eens bij onze oosterburen shoppen. Jawohl!

Als eerste ging ik naar Elten toe, ik was er heilig van overtuigd dat daar een Schlecker zat. En die zat er ook. Juist. Zát er. Helemaal hartstikke dicht. Dus ik ging rondkijken. Emmerich was maar 8,3km. Zou ik het doen? Ja. Ik deed het. Geen idee waar ik op de weg moest rijden, kabbelde ik met mijn scootertje over het Duitse fietspad in de hoop geen politie tegen te komen. Ik kwam op een soort pleintje, waar ik niks zag. Ik reed een straatje in, waar al wat meer was. Ik liep hier doorheen maar nee, het was behoorlijk dood. Ik liep wat verder, kwam een supertof en goedkoop kledingwinkeltje tegen en toen ik verder liep, was daar een wat drukkere winkelstraat. Ik liep er rustig doorheen, zoekend naar de winkelketen die ging verdienen aan mij als Nederlandse make-up toerist. Eindelijk vond ik er een. Walhalla! Als eerst een paar displays met make-up van P2 en Essence. Een gigantisch schap van Maybelline, L'oreal, Essie, Fing'r, Catrice, Essence, Astor, P2, Manhatten en nog een biologisch merk waarvan ik de naam al niet meer weet. God, ik wist niet waar ik het moest zoeken.

Toch had ik al heel snel wat dingen in mijn handen en pakte ik toch maar een handje want dat ging makkelijker. Een mooie wimperkruller van P2, nagellak van Maybelline, P2, foundation van P2, een Limited Edition paletje van Catrice, dat niet in Nederland te koop is, goedkope Essence nagellak en aahhh.. Hemels daar! En ja, het ís daar echt goedkoper. Hier betaal je €1,69 voor een lak van Essence, daar €1,55. Geen gigantisch verschil. Maar kijk naar Essie. Hier betaal je vaak €9,95 en daar maar €7,95. Dus ik kon die natuurlijk ook niet laten liggen.

En toen kwam ik bij de kassa. €40,05. Slik. Oke.. Dat was me echt een beetje te veel. Zielig keek ik in mijn handtas waar ik alles al had ingeladen en haalde het lakje van Essie er maar uit.. En een lakje van Maybelline, en een handcreme van Wuta Kamille. Toen werd het €29,25. Als nog een steek in mijn pinpas, maar ik had het er voor over want ik heb nu wel mooie producten in handen.

Hier de producten van P2 die ik heb gekocht. Ik had wel eens vaag van het merk gehoord maar verder, geen idee eigenlijk. Ik kocht de Perfect Hours 24h Make-up in de kleur 020 Sand Beige en deze kost €4,75. Daarnaast een  'Eye dream' in de kleur Everyday Rose voor €2,95. Als laatste een supermooie goudkleurige wimperkruller met houten handvaten voor €4,25. 

En ook had ik drie brushes ingeslagen. Een oogschaduw penseel voor €2,95, een schuine blush kwast voor €1,85 en een poeder kwast voor €4,95. De oogschaduw kwast en de poederkwast zijn superzacht en stevig. De schuine blush kwast is, zoals je ook al kan zien, van een andere serie en daarvan vallen de haren uit. Balen natuurlijk, maar hij was waarschijnlijk daarom goedkoper. 

En dan nog Catrice en Essence. Er stonden verschillende displays van Essence. Ook de Wild Craft LE die hier niet te koop is. Deze was al helemaal leeg, op twee lipsticks na. Jammer! Dit was precies hetzelfde verhaal met Catrice en haar Hollywood's Fabulous 40's LE. Deze was ook zo goed als leeg op dit paletje, twee nagellakjes en nog een potlood na. Het dekselte van dit palet is wel kapot, maar de kleuren zijn echt mooi. Hij kostte €4,45 en is in de kleur 01 She's a lady. Daarnaast nog twee lakjes van Essence in de kleuren 133 Oh my Glitter! en 122 Chic Reloaded en kosten dus €1,55 per stuk. Die rechterlak heb ik al, uit het oude assortiment. Maar mijn moeder gebruikt deze nagellak zeg maar, altijd, en hij begon nogal op en stroperig te raken dus heb ik maar een nieuwe meegebracht. 

Oke. Ik ga veeeel vaker naar Emmerich toe om zo eens een keer wat make-up in te slaan. Ook zeker als er mooie kleuren zijn van Essie, want dit scheelt toch wel €2,00 per lakje. Daarnaast hebben ze ook heel veel eten, maar dit heb ik overgeslagen omdat ik al zo had gehamsterd op beauty producten.

Gaan jullie wel eens over de grens om goedkoop te beauty-shoppen? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten