woensdag 10 oktober 2012

Budgetproof Beauty Brushes

Als je begint met make-up, begin je vaak ook heel basic met je brushes. Maar dat breid je later allemaal uit. Wattenstaafjes worden oogschaduwsponsjes worden kwasten worden dure kwasten. Zo ook met foundation en later ontdek je ook allerlei kwasten die je eigenlijk pas 'later' nodig hebt. Maar wat is nu een goede basis? Welke brushes zijn budgetproof en ook een beetje fijn in gebruik?

Ik heb redelijk wat brushes, al zeg ik het zelf en ze zijn allemaal budgetproof. Ik heb ze een beetje door de tijd heen gekocht. De een ook weer duurder dan de ander. Maar welke kwasten zijn nu aanraders en welke zijn nu echt afraders?



Dit zijn mijn foundation tools. Zoals je ziet heb ik de sponsjes nog niet gebruikt, en dat kan kloppen want die ik heb vandaag pas gekocht. Ofja, mama heeft ze gekocht en ik heb er wat van gepikt. Ik heb bij een foundation al eens standaard een sponsje gekregen en dat werkte echt superfijn. Dit zijn sponsjes van de Wibra, 10 stuks voor €0,69. Kost geen zak dus!
Daarnaast een foundationkwast van de Hema. Hij is fijn bij vloeibare foundation en met vaste foundation werkt het ook wel. Ik vind het alleen een beetje een nadeel dat hij heel moeilijk schoon te maken is. Het is al een wat oudere kwast en volgens mij kostte hij €4,00. Ook niet belachelijk duur dus. 

En dan een hele shitload met oogschaduwkastjes en dingetjes. In ga van links naar rechts.
-Als eerst 3 sponsaplicators van de Action. Ze gaan in pakjes van 5 en kosten €0,99 per 5 dus. Ik gebruik ze niet zo heel vaak omdat ik er niet goed mee overweg kan maar ze zijn altijd wel handig. De sponsjes zitten goed vast en ze zien er leuk uit. Ook zijn ze er budget.
-Daarnaast een oogschaduwkwast uit een Sleek palet. Oeps! Die hoort er dus niet tussen.
Mijn favoriete oogschaduwkwast is die van de Hema. Het is een platte, stevige kwast waarmee je makkelijk oogschaduw kunt aanbrengen. Hij kost geloof ik rond de €2/€3, ook niet heel duur dus. Hij is uit de nieuwe kwastenlijn van Hema, dus nog te koop.
-Het zilveren kwastje was een lippotlood, maar hij is niet meer stevig, dus nu gebruik ik hem wel eens om kleine beetjes oogschaduw aan te brengen. Hij is ook van de Hema en ik heb echt geen flauw idee hoeveel hij heeft gekost. Ik denk zo'n €2,00
-De kwast daarna is een smokey-eye brush van Catrice. Hij zat in een make-up tasje dat te koop was bij Trekpleister, ik weet dus niet hoe duur hij precies was. Aan de ene kant zit er een blending kwast en aan de andere kant een gelliner kwast. Die kant is hartstikke handig want je kan er ook gewoon dunne lijntjes oogschaduw mee aanbrengen. Aanrader!
-En een klein kwastje uit de uitverkoop van Essence, ergens een keer. Het is een gelliner kwast die eigenlijk allang verrot is. De haartjes staan uit elkaar dus je kunt er niet zo goed meer gelliner mee aanbrengen. Ik ga hem gelijk weggooien, hop!
-Alweer een kwast van de Hema, dit keer een hele oude. Met aan de ene kant een sponsaplicator en aan de andere kant een gewone 'losse' kwast. Ook heel fijn, maar ik gebruik hem niet heel vaak.
-Klein kwastje van de Action, die samen met de gelliner werd verkocht. Het is echt een ieniemienie kwastje, wel handig dus. Helaas zit hij los, dus dat is weer minder. En je moet hem samen kopen met een zwarte gelliner die bijna geen kleur afgeeft. Het setje kost €0,99.
-En nu komt weer zo'n favoriete kwast. Het is een blendingkwast van de Hema, ook al een wat oudere. Ik gebruik deze eigenlijk altijd om mijn oogschaduw mee te werken. Hij werkt heerlijk! Echt een aanrader!
-Als laatste nog een kwast die ik vandaag heb gekocht, namelijk een blendingkwast van de Wibra, ook voor €0,69. Hij is echt lekker zacht maar de haartjes vallen ontzettend uit. Erg jammer want het had een hele fijne kwast kunnen zijn.

En de laatste, maar toch wel belangrijke kwasten, zijn mijn blush kwasten.
-De eerste twee zijn allebei van Essence. De ene is een foundationkwast, de ander een blushkwast. Maar ze zijn allebei hetzelfde en ik gebruik ze allebei voor blush. Ze kosten volgens mij €1,69 en zijn wel fijn, al vind ik de kwast daarna fijner.
-Dat is de grote blush kwast van de Hema. Hij kost €5,00 volgens mij maar hij is echt ideaal. Ik gebruik hem dagelijks. Hij is groot genoeg om je blush mooi aan te brengen.
-En de kwast daarnaast is echt de meest verschrikkelijke blush kwast ooit. Hij zat in de glossybox en kost €8,00. Hij is gemaakt van geitenhaar stond op het briefje. Nou heel fijn, maar hij is ontzettend scherp en prikt aan je wangen als je blush aanbrengt. Daarnaast vallen de haartjes uit, en dat voor €8,00. Bah!


Dus even een overzichtje met wat goede en 'slechte' kwasten.
+ De kwasten van de hema hebben over het algemeen een goede prijs en zijn kwalitatief ook goede budget kwasten.
+Kwasten van Catrice en Essence kunnen ook een goede aanvulling zijn op je kwastenstash
+Extreem goedkope beautytools van Wibra, Action, misschien ook wel een Zeeman, zullen kwalitatief gewoon minder zijn, al zullen ze voor de lage prijs, soms wel handig zijn en is de kwaliteit te accepteren.
-De kwast uit de Glossybox is niet fijn, echt niet. Je kunt hem niet in de winkel kopen dus dat scheelt misschien ook wel weer. De haartjes vallen uit en hij kriebelt.
-Ook zijn sommige goedkope kwasten toch gewoon niet goed. Ze vallen uit, werken niet of gaan snel kapot. Dit kun je niet altijd weten omdat ze verpakt zitten. Als je ze dan koopt en ze werken niet, is het jammer, maar vaak zijn ze niet heel duur dus geen extreem probleem.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten